Індивідуальний план навчання

 

   Індивідуальний навчальний план  учня 5 класу Запорожського Сергія

Вступ до історії України та громадянської освіти. 

Підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти.

Автор: Віталій Власов, Ігор Гирич, Оксана Данилевська. 

Видавництво: Київ «Генеза».  Рік видання: 2022

І півріччя

Дата

Очікувані результати навчання

Пропонований зміст навчального предмета

Примітка

 

Вступ

Знання:  що вивчає предмет «Історія» у школі. Уміння:  уміє користуватися засобами, за допомогою яких вивчається історія у школі.

Ставлення:  розуміє значення вивчення історії для розвитку особистості як активного члена суспільства

Предмет шкільної історії. Засоби пізнання історії учнями/ученицями

Читати п.1

 

Розділ І Науки,що вивчають минуле

Знання:  понять «історія», «археологія», «археологічна культура», «етнографія», «фольклор», «історичне джерело», «допоміжні історичні дисципліни»;   назв і предметів вивчення допоміжних історичних дисциплін;  розуміє значення історії та допоміжних історичних дисциплін для вивчення та розуміння минулого;  способи нагромадження та пошуку інформації  на історичну тематику;

час існування та характерні риси найвідоміших археологічних пам’яток світу та України. 

Уміння:  розрізняє історичний факт, час, простір, історичні події та явища, наводить відповідні приклади;  з допомогою вчителя виявляє, розрізняє причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів;  розрізняє історичні джерела за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/ вторинні, текстово-візуальні тощо);  розуміє різницю між археологічною пам’яткою, культурним шаром та археологічною культурою;  наводить приклади історичних пам’яток та інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика, фольклор, соціальні практики тощо;  за допомогою вчителя використовує пошукові системи та добирає інформацію/інформаційні джерела на історичну тематику за заданими критеріями;  за допомогою пам’ятки здійснює простий аналіз історичного джерела; називає характерні риси / ознаки артефакту (музейного об’єкта), писемного та візуального джерела

Історія людини й родини – частина історії України. Історія як наука про розвиток людства.  

Допоміжні історичні дисципліни. Історичні дослідження  як діалог наук (методи природничих наук 

у історичних дослідженнях) 

Джерела історичної інформації.  Види історичних джерел.  Критичний аналіз джерел історичної інформації. 

Значення археології для дослідження минулого. Як працюють археологи. Культурний шар та археологічна культура  

Минуле світу в археологічних пам’ятках. Археологічні скарби України. Трипільська культура 

Писемні пам’ятки та їх дослідження. Найвидатніші писемні пам’ятки людства. Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело. 

Сучасні історичні джерела (фото, відео, аудіо)

Читати п.2-8

27.10

 

Гра-узагальнення «Свідки минулого»

Пройти тести:

 

Розділ ІІ.  Історичний час і простір

Знання:  знає одиниці вимірювання часу, поняття «хронологія», «історичний час», «рік», «століття», «тисячоліття», «ера», «календар», «літочислення», «історична карта», «атлас», «легенда карти»;  знає хронологічні межі та характерні ознаки історичних періодів розвитку людства; історичних періодів історії України;  усталені символи умовних позначень на історичній карті. 

Уміння:  розрізняє системи літочислення, пояснює їх на прикладах;  установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії часу;  за визначеним вчителем алгоритмом розташовує події у хронологічній послідовності, укладає хронологічну та синхронізовану хронологічну таблиці;  виокремлює основні елементи карти,  сталі та змінні об’єкти карти та пояснює їх значення;

Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах України. 

Одиниці вимірювання історичного часу (ера, тисячоліття, століття, рік). Лічба часу в історії. 

Способи упорядкування хронологічних даних: лінія часу, хронологічна таблиця, синхронізована таблиця. 

Історія приладів для вимірювання часу. Розвиток систем літочислення. Літочислення в сучасному світі.

 Історія світу та України на лінії часу. 

Історична карта (мапа). Навчальна історична карта, атласи, контурні карти. Правила роботи з контурною картою. 

Розвиток уявлень людини про світ.  Історичний простір на картах упродовж історії.   

Українські землі на картах упродовж історії. Території розселення українців у світі

 

Читати п.9-16

22/12

 

Гра-узагальнення «З усіх усюд»

Пройти тести:

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий