Індивідуальний навчальний план учня 5 класу Запорожського Сергія
Вступ до історії України та громадянської освіти.
Підручник для 5 класу закладів
загальної середньої освіти.
Автор: Віталій Власов, Ігор Гирич, Оксана Данилевська.
Видавництво: Київ
«Генеза». Рік видання: 2022
І
півріччя
Дата |
Очікувані результати навчання |
Пропонований зміст
навчального предмета |
Примітка |
|
Вступ Знання: що вивчає предмет «Історія»
у школі. Уміння: уміє користуватися засобами, за
допомогою яких вивчається історія у школі. Ставлення: розуміє значення вивчення
історії для розвитку особистості як активного члена суспільства |
Предмет шкільної історії. Засоби пізнання історії учнями/ученицями |
Читати п.1 |
|
Розділ І Науки,що
вивчають минуле Знання: понять «історія»,
«археологія», «археологічна культура», «етнографія», «фольклор», «історичне
джерело», «допоміжні історичні дисципліни»;
назв і предметів вивчення допоміжних історичних дисциплін; розуміє значення історії та допоміжних
історичних дисциплін для вивчення та розуміння минулого; способи нагромадження та пошуку
інформації на історичну тематику; час існування та характерні риси найвідоміших археологічних пам’яток
світу та України. Уміння: розрізняє історичний факт,
час, простір, історичні події та явища, наводить відповідні приклади; з допомогою вчителя виявляє, розрізняє
причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ,
процесів; розрізняє історичні джерела
за видами (матеріальні/ нематеріальні, первинні/ вторинні, текстово-візуальні
тощо); розуміє різницю між
археологічною пам’яткою, культурним шаром та археологічною культурою; наводить приклади історичних пам’яток та
інших проявів присутності минулого в сьогоденні – топоніміка, лексика,
фольклор, соціальні практики тощо; за
допомогою вчителя використовує пошукові системи та добирає
інформацію/інформаційні джерела на історичну тематику за заданими
критеріями; за допомогою пам’ятки
здійснює простий аналіз історичного джерела; називає характерні риси / ознаки
артефакту (музейного об’єкта), писемного та візуального джерела |
Історія людини й родини – частина історії України. Історія як наука
про розвиток людства. Допоміжні історичні дисципліни. Історичні дослідження як діалог наук (методи природничих
наук у історичних дослідженнях) Джерела історичної інформації.
Види історичних джерел.
Критичний аналіз джерел історичної інформації. Значення археології для дослідження минулого. Як працюють археологи.
Культурний шар та археологічна культура
Минуле світу в археологічних пам’ятках. Археологічні скарби України.
Трипільська культура Писемні пам’ятки та їх дослідження. Найвидатніші писемні пам’ятки
людства. Етнографічні дослідження. Фольклор як історичне джерело. Сучасні історичні джерела (фото, відео, аудіо) |
Читати п.2-8 |
27.10 |
|
Гра-узагальнення «Свідки минулого» |
Пройти тести: |
|
Розділ ІІ. Історичний час і простір Знання: знає одиниці вимірювання
часу, поняття «хронологія», «історичний час», «рік», «століття»,
«тисячоліття», «ера», «календар», «літочислення», «історична карта», «атлас»,
«легенда карти»; знає хронологічні
межі та характерні ознаки історичних періодів розвитку людства; історичних
періодів історії України; усталені
символи умовних позначень на історичній карті. Уміння: розрізняє системи
літочислення, пояснює їх на прикладах;
установлює послідовність історичних подій за допомогою лінії
часу; за визначеним вчителем
алгоритмом розташовує події у хронологічній послідовності, укладає
хронологічну та синхронізовану хронологічну таблиці; виокремлює основні елементи карти, сталі та змінні об’єкти карти та пояснює їх
значення; |
Розвиток уявлень про лічбу часу в народів світу та на теренах
України. Одиниці вимірювання історичного часу (ера, тисячоліття, століття,
рік). Лічба часу в історії. Способи упорядкування хронологічних даних: лінія часу, хронологічна
таблиця, синхронізована таблиця. Історія приладів для вимірювання часу. Розвиток систем літочислення.
Літочислення в сучасному світі. Історія світу та України на
лінії часу. Історична карта (мапа). Навчальна історична карта, атласи, контурні
карти. Правила роботи з контурною картою.
Розвиток уявлень людини про світ.
Історичний простір на картах упродовж історії. Українські землі на картах упродовж історії. Території розселення
українців у світі |
Читати п.9-16 |
22/12 |
|
Гра-узагальнення «З усіх усюд» |
Пройти тести: |
Комментариев нет:
Отправить комментарий