6 клас


27.05.Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА  Значення давньої історії України як частини світової історії.
читати п.58

25.05.Практичне заняття. Позначити на контурній карті прабатьківщину слов’ян і напрями їх розселення. Схарактеризувати спосіб життя на основі історичних джерел.

20.05.Походження українського народу


д/з читати п.56

18.05.Склавини і анти на теренах України.
Переглянути презентацію за посиланнням
д/з читати п.55, скласти задачі на лічбу часу із ключовими датами з історії антів

13.05.Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. 
Міні-лекція
1.1. Суспільне життя

!!! Метод «Чиста дошка»
1.     Плем’я -?        (Об’єднання родів)
2.     Вождь-?         (Людина, яка очолювала плем’я)
3.      Повноваження вождя  (перерозподіл надлишку продукції, організація оборони  
                                               під час воєн, спорядження військових дружин тощо)
4.      Військові союзи-?  (союзи слов’янських племен, у які об’єднувались для      
                                        боротьби з ворогом)
5.      Городище-?    (Укріплене поселення)
Записати в зошити

1.2. Господарське життя

!!! Метод «Кластер»
Господарське життя
 


Землеробство
Осіле скотарство
Промисли
Ремесла
Торгівля
Просо, ячмінь, пшениця, овес
льон, конопля
 

Городництво:
горох, ріпа, редька,
цибуля, часник
Кози,  вівці, свині, воли, коні
Мисливство
рибальство
Ливарна справа
Ковальство
Ювелірна справа
Гончарство

Хутро, мед, віск, шкури, зерно


1.3. Духовне життя
Давні слов’яни були язичниками. Вони  мали святилища - капища. Це були кам’яні вимостки або заглиблення в землі. Більшість із них стояла просто неба, у центрі розташовувалися жертовники та масивний стовп, на якому височів ідол. На святилищах-капищах порядкували служителі язичницьких обрядів - волхви. Їх вважали знавцями таємниць природи, посередниками в спілкуванні з богами; волхви, за уявленнями слов’ян, були наділені надприродними силами й здібностями.
 Поклонялися наші предки духам: лісовикам, водяникам, домовикам тощо. Вірили в надприродну силу русалок, берегинь, вовкулак... Та хоч язичницькі вірування були за тих часів панівними, однак одразу після виникнення християнства долучалися давні слов’яни і до нової релігії. Віра в Ісуса Христа поширювалася на нашій землі зі Східної Римської імперії.                                                               




06.05 Давні слов*яни.Прабатьківщина слов*ян. Початок Великого розселення словян.
опрацювати п.54,письмово (ІІІ (1)
04.05.Тематичний контроль з теми:
«Антична цивілізація та її сусіди» /від п.51-53/
Тести     (по 1б)
1. Книга, назва якої перекладається як «блага звістка»?
А Біблія;     Б Євангеліє;       В Закон Божий;         Г Божі заповіді
 2. Що таке монотеїзм?
А віра в єдиного Бога; Б віра в багатьох богів; В монета в Римській імперії;   Г світова релігія
3. У часи гоніння християни для здійснення обрядів збиралися таємно, зазвичай уночі. Першим притулком християн у Римі були підземні ходи природного або штучного походження -
А едикти;  Б церкви;     В катакомби;       Г арени
4. В якому році римський імператор Константин видав закон, яким визнав християнську релігію?
А 313 р. до н.е.;   Б 313 р.;     В 394 р;         Г 404 р.
5. У якому році легіонери проголосили імператором Діоклетіана?
А 284 р.;  Б 284 р. до н.е.;     В 306 р. до н.е.; Г 337 р.
6. Позначте правильне твердження.
А Діоклетіан був вбитий змовниками;   
Б Константин продовжив реформи Діоклетіана;
В Константин не продовжував реформи Діоклетіана; 
Г Константин правив раніше Діоклетіана
7. Яке місто стало столицею Римської імперії за часів правління Константина?
А Рим;      Б Карфаген;    В Візантій;        Г Константинополь
8. Як називали людей без майна та праці, що жили на подачки влади і охоче брали участь у заколотах?
А раби;       Б колони;        В пролетарі;     Г плебеї
9. Період з IV до VII ст. відомий як
А Часи Римської республіки;            Б Період розквіту Римської імперії;
В Велике переселення народів.;     Г Боротьба Риму за панування в Італії
10. Позначте слово, яке стало символом безглуздої жорстокості та руйнації культурних цінностей.
А варварство;    Б загарбання;     В вандалізм;         Гкриза
11. На початку V ст. головною небезпекою для римської держави були гуни. «Бич Божий» — саме таке прізвисько дістав від римлян
А Аларіх;    Б Аттіла;    В Одоакр;       Г Гейзеріх
12. Назвіть дату остаточного падіння Західної Римської імперії:
А 433 р.;     Б 476 р.;    В 479 р.;      Г 490 р.


29.04.Падіння Західної Римської імперії
опрацювати п.53 (3-4), завдання 6 за бажанням

27.04.Початок Великого переселення народів.Готи і гуни на території України
Переглянути презентацію за посиланням
опрацювати п.53 (1-2),письмово ст.204 І (1-2)

22.04.тема.Кризові явища в Римській імперії.Поділ Римської імперії.
Переглянути презентацію за посиланням
опрацювати п.52, створити колаж "Міста,які подарував світові Давній Рим"

15.04. Тема. Виникнення і поширення християнства.
Переглянути презентацію за посиланням http://www.myshared.ru/slide/1060733/
опрацювати п.51,виконати завдання на ст.193 (ІІІ) на вибір
13.04. Тема.Узагальнення
Тести на повторення: Римська імперія
1.На якому півострові розташована Італія?
А Балканський      Б Кримський        В Апеннінський     Г Піренейський
2. Вздовж Апеннінського півострова тягнуться гори
А Альпи    Б Гімалаї      В Піренеї      Г Апенніни
3. 753 р. до н.е. - це дата
А заснування міста Рим               Б проголошення республіки у Римі
В підкорення Римом всієї Італії     Гзавоювання греками Риму
4. Рим називають
А "Сильним містом"    Б "Вічним містом"   В "Містом вовків"    Г "Великим містом"
5. Що позначав у Давньому Римі термін «тріумф»?
А Союз трьох політичних діячів;                               Б посаду в сенаті;
В урочистий в’їзд до міста полководця з армією;   Г статую в римському амфітеатрі.
6. Військова боротьба між громадянами однієї країни - це
А загарбницька війна      Б визвольна війна     В громадянська війна    Г справедлива війна
7. Змовники убили Цезаря у
А 70 р. до н.е.  Б 60 р. до н.е.      В 49 р. до н.е.       Г 44 р. до н.е.

8. Слово "республіка" означає
А справа  народу      Б народна справа      В влада кращих       Г справа плебеїв

9. Якого принципу дотримувались римляни в у правлінні підкореними народами?
А "Хліба і видовищ"                       Б "Розділяй і володарюй"
В "Прийшов, побачив, переміг"        Г "Вороги мають бути рабами"
10. Почесне прізвисько Октавіана, дане йому Сенатом
А Імператор       Б Меценат      В Август         Г Антоній
11. Октавіан Август установив одноосібне правління у
А 49 р. до н.е.    Б 44 р. до н.е.    В 27 р. до н.е.         Г 14 р. н.е.
12. Римський історик Светоній писав, що Август "отримав Рим цегельним (кам'яним), а залишив його
А глиняним     Б дерев'яним      В мармуровим       Г керамічним




08.04.Тема:Пантеон римських богів
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=7G_JGMNJe-4 
опрацювати п.50,виконати на ст.189(3) на вибір, до 13.04
06.04.
опрацювати п.49, дати відповіді на запитаня, ст.185
Виконати до 08.04



Опрацювати п.44-45 на сторінці 170 виконати  на вибір творче завдання
До п.46 на сторінці 173 виконати завдання в зошиті.
 можна переглянути сайт Галини Ковтуновської з цієї теми.
Урок для 6 класів відбудеться 6 та 13 квітня в 9 годин 30 хвилин на платформі ZOOM
Тема Диктатура Юлія Цезаря
Переглянути презентацію "Диктатура Юлія Цезаря" за посиланням

Дати відповідь на запитання в робочому зошиті, опрацювати п.47
Тема Римська імперія.Октавіан Август
Переглянути відео за посиланням
опрацювати п.48

Комментариев нет:

Отправить комментарий