27.05.Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА Значення давньої історії України як частини світової історії.
читати п.58
25.05.Практичне заняття. Позначити на контурній карті прабатьківщину слов’ян і напрями їх розселення. Схарактеризувати спосіб життя на основі історичних джерел.
20.05.Походження українського народу
д/з читати п.56
18.05.Склавини і анти на теренах України.
Переглянути презентацію за посиланнням
д/з читати п.55, скласти задачі на лічбу часу із ключовими датами з історії антів
13.05.Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.
Міні-лекція
1.1.
Суспільне життя
!!!
Метод «Чиста дошка»
1.
Плем’я
-? (Об’єднання родів)
2.
Вождь-? (Людина, яка очолювала плем’я)
3. Повноваження вождя
(перерозподіл надлишку
продукції, організація оборони
під час
воєн, спорядження військових дружин тощо)
4.
Військові союзи-? (союзи слов’янських племен, у
які об’єднувались для
боротьби
з ворогом)
5.
Городище-? (Укріплене поселення)
Записати в зошити
1.2. Господарське життя
!!! Метод «Кластер»
Землеробство
|
Осіле скотарство
|
Промисли
|
Ремесла
|
Торгівля
|
Просо, ячмінь, пшениця, овес
льон, конопля
Городництво:
горох, ріпа, редька,
цибуля, часник
|
Кози, вівці,
свині, воли, коні
|
Мисливство
рибальство
|
Ливарна справа
Ковальство
Ювелірна справа
Гончарство
|
Хутро, мед, віск, шкури, зерно
|
1.3. Духовне життя
Давні слов’яни були язичниками.
Вони мали святилища - капища. Це були кам’яні вимостки або
заглиблення в землі. Більшість
із них стояла просто неба, у центрі розташовувалися жертовники та масивний
стовп, на якому височів ідол. На святилищах-капищах порядкували
служителі язичницьких обрядів - волхви. Їх вважали знавцями таємниць природи, посередниками в спілкуванні з
богами; волхви, за уявленнями слов’ян, були наділені надприродними силами й
здібностями.
Поклонялися
наші предки духам: лісовикам, водяникам, домовикам тощо. Вірили в надприродну
силу русалок, берегинь, вовкулак... Та хоч язичницькі вірування були за тих
часів панівними, однак одразу після виникнення християнства долучалися давні
слов’яни і до нової релігії. Віра в Ісуса Христа поширювалася на нашій землі зі Східної
Римської імперії.
06.05 Давні слов*яни.Прабатьківщина слов*ян. Початок Великого розселення словян.
опрацювати п.54,письмово (ІІІ (1)
04.05.Тематичний контроль з теми:
«Антична
цивілізація та її сусіди» /від п.51-53/
Тести (по 1б)
1.
Книга, назва якої
перекладається як «блага звістка»?
А Біблія; Б Євангеліє; В Закон Божий; Г Божі заповіді
2. Що таке монотеїзм?
А віра в єдиного Бога;
Б віра в багатьох богів; В монета в Римській імперії; Г світова релігія
3. У часи гоніння християни для
здійснення обрядів збиралися таємно, зазвичай уночі. Першим притулком християн
у Римі були підземні ходи природного або штучного походження -
А едикти; Б церкви;
В катакомби; Г арени
4. В якому році римський імператор
Константин видав закон, яким визнав християнську релігію?
А 313 р. до
н.е.; Б 313 р.; В 394 р; Г 404 р.
5. У якому році легіонери проголосили
імператором Діоклетіана?
А 284 р.; Б 284 р. до н.е.; В 306 р. до н.е.; Г 337 р.
6. Позначте правильне твердження.
А Діоклетіан був
вбитий змовниками;
Б Константин
продовжив реформи Діоклетіана;
В Константин не
продовжував реформи Діоклетіана;
Г Константин правив
раніше Діоклетіана
7. Яке місто стало столицею Римської
імперії за часів правління Константина?
А Рим; Б Карфаген; В Візантій; Г Константинополь
8. Як називали людей без майна та
праці, що жили на подачки влади і охоче брали участь у заколотах?
А раби; Б колони; В пролетарі; Г плебеї
9. Період з IV до VII ст. відомий як
А Часи Римської
республіки; Б Період розквіту
Римської імперії;
В Велике переселення
народів.; Г Боротьба Риму за
панування в Італії
10. Позначте слово, яке стало
символом безглуздої жорстокості та руйнації культурних цінностей.
А варварство; Б загарбання; В вандалізм; Гкриза
11. На початку V ст. головною
небезпекою для римської держави були гуни. «Бич Божий» — саме таке прізвисько
дістав від римлян
А Аларіх; Б Аттіла;
В Одоакр; Г Гейзеріх
12. Назвіть дату остаточного падіння
Західної Римської імперії:
А 433 р.; Б 476 р.; В 479 р.; Г 490 р.
29.04.Падіння Західної Римської імперії
опрацювати п.53 (3-4), завдання 6 за бажанням
27.04.Початок Великого переселення народів.Готи і гуни на території України
Переглянути презентацію за посиланням
опрацювати п.53 (1-2),письмово ст.204 І (1-2)
22.04.тема.Кризові явища в Римській імперії.Поділ Римської імперії.
Переглянути презентацію за посиланням
опрацювати п.52, створити колаж "Міста,які подарував світові Давній Рим"
15.04. Тема. Виникнення і поширення християнства.
Переглянути презентацію за посиланням http://www.myshared.ru/slide/1060733/
опрацювати п.51,виконати завдання на ст.193 (ІІІ) на вибір
13.04. Тема.Узагальнення
Тести на повторення: Римська імперія
1.На якому півострові розташована
Італія?
А Балканський Б Кримський В Апеннінський Г Піренейський
2. Вздовж Апеннінського
півострова тягнуться гори
А Альпи Б Гімалаї В Піренеї Г Апенніни
3. 753 р. до н.е. - це
дата
А заснування міста Рим Б проголошення
республіки у Римі
В підкорення Римом всієї Італії Гзавоювання
греками Риму
4. Рим називають
А "Сильним містом" Б "Вічним
містом" В "Містом вовків" Г "Великим
містом"
5. Що позначав у Давньому Римі термін «тріумф»?
А Союз трьох політичних діячів; Б посаду в
сенаті;
В урочистий в’їзд до міста полководця з армією; Г статую
в римському амфітеатрі.
6. Військова боротьба
між громадянами однієї країни - це
А загарбницька війна Б визвольна війна В
громадянська війна
Г справедлива війна
7. Змовники убили Цезаря у
А 70 р. до н.е. Б
60 р. до н.е.
В 49 р. до н.е. Г 44 р. до н.е.
8. Слово "республіка" означає
А справа народу Б
народна справа
В влада кращих Г справа плебеїв
9. Якого принципу дотримувались римляни в у правлінні
підкореними народами?
А "Хліба і видовищ" Б "Розділяй
і володарюй"
В "Прийшов, побачив, переміг" Г "Вороги
мають бути рабами"
10. Почесне прізвисько Октавіана, дане йому Сенатом
А Імператор Б Меценат В
Август
Г Антоній
11. Октавіан Август
установив одноосібне правління у
А 49 р. до н.е. Б 44 р. до н.е. В
27 р. до н.е.
Г 14 р. н.е.
12. Римський історик Светоній писав, що Август
"отримав Рим цегельним (кам'яним), а залишив його
А глиняним Б дерев'яним В
мармуровим
Г керамічним
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=7G_JGMNJe-4
опрацювати п.50,виконати на ст.189(3) на вибір, до 13.04
06.04.
опрацювати п.49, дати відповіді на запитаня, ст.185
Виконати до 08.04
Опрацювати п.44-45 на сторінці 170 виконати на вибір творче завдання
До п.46 на сторінці 173 виконати завдання в зошиті.
можна переглянути сайт Галини Ковтуновської з цієї теми.
Урок для 6 класів відбудеться 6 та 13 квітня в 9 годин 30 хвилин на платформі ZOOM
Тема Диктатура Юлія Цезаря
Переглянути презентацію "Диктатура Юлія Цезаря" за посиланням
Дати відповідь на запитання в робочому зошиті, опрацювати п.47
Тема Римська імперія.Октавіан Август
Переглянути відео за посиланням
опрацювати п.48
Комментариев нет:
Отправить комментарий