7 клас - Всесвітня історія

09.10 Тема уроку:Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури.

Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-muhammad-ta-viniknennya-islamu-127652.html

опрацювати п.4 (відповідати на запитання до параграфа)

02.10 Тема уроку:Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.  

Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-utvorennya-vizantiysko-imperi-18650.html
опрацювати п.3 завдання 11 письмово


25.05.Практичне заняття.

Уявна екскурсія до середньовічних пам*яток культури Китаю та Індії.

д/з підготувати (вікторину, квест та ін. ) про культурні досягнення середньвічного Сходу

18.05.Тема.Індія в період політичної децентралізації (Дроблення)

Переглянути презентацію за посиланням

д/з читати п.30,складіть таблицю "Основні досягнення науки і культури"

04.05.Тема.Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури.

Переглянути презентацію за посиланнямд/з читати п.29,складіть перелік найважливіших досягнень науки та культури Китаю


27.04.
Тематичний контроль по темі: 
«Країни Центральної та Східної Європи в Х-ХV ст.».
Тести
Початковий та середній рівень  (1б)
1.Позначте, хто очолив невдоволених засиллям німців і католицької церкви в Чехії:
А Владислав ІІ Ягайло;   Б Ян Гус;    В Болеслав І Хоробрий;   Г Ян Жижка.
2.Позначте,хто створив слов′янську писемність:
А гусити;      Б Ян Жижка;      В Кирило та Мефодій;        Г Болеслав І Хоробрий.
3.Позначте події, пов′язані з об′єднанням Польщі та Литви:
А підписання Кревської унії;   Б скликання «посполитого рушення»;
В бій біля містечка Ліпани; Г шлюб польської королеви Ядвіги та литовського князя Ягайла.
4. Що таке ярлик?
А таємний знак;   Б Одяг монголів;  В Ханська грамота на князюванняЦінник на товар
5. Хто був сучасником великого московського князя Дмитра Івановича?
А Сергій Радонезький;                                                Б литовський князь Міндовг;
В монах Києво-Печерського монастиря Нестор;  Г князь Данило Олександрович
6.Хто написав ікону «Трійця»

Достатній рівень (1,5б)
7. Яку назву отримав цитований документ?
«Селянам дозволяється переходити з волості в волость, із села в село лише протягом одного терміну на рік: за тиждень до осіннього Юр'єва дня (26 листопада) і протягом тижня після осіннього Юр'єва дня.»
А «Руська Правда»;   Б «Повчання»;     В «Статут»;        Г «Судебник»
8. Чим займалися баскаки на Русі?
А Бранці Золотої Орди; Б Намісники хана, стежили за порядком і збиранням данини;
В командувачі армією;        Г Переписувачі населення, чиновники Золотої Орди

Високий рівень (по 1,5б)
9.Встановіть відповідність між датами та подіями:
А 1415р.
1 Кревська унія
Б 1419р.
2 страта Яна Гуса
В 1380р.
3 початок гуситських воєн
Г 1385р.
4 закінчення гуситських воєн

5 Куликовська битва
10.Розташуйте у хронологічній послідовності події:
А гуситські війни;                            Б Грюнвальдська битва;
В виникнення Угорської держави; Г зустріч Івана ІІІ і хана Ахмата.



13.04.Тема.Утворення Османської імперії.
Переглянути презентацію за посиланням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-utvorenna-osmanskoi-imperii-vsesvitna-istoria-7-klas-135094.html
опрацювати п.28
Тести до п.28      на 12 балів
1.Верховна влада в Османській імперії належала...
А хану;       Б кагану;      В султану;       Г царю.
2.Турецька піхота, яка набиралася з полонених хлопців, називалася:
А яничари;   Б раджпуті;      В кондотьєри;     Г берсерки.
3.Священна книга мусульман називається:
А Канун;     Б санскрит;    В Коран;       Г шаріат
4.Висока башта, з якої оголошувався заклик до мусульманської молитви називається:
А мінарет;      Б мечеть;        В медузин;      Г халіф.
5.Коли відбулася битва між сербами та турками на Косовому полі?
А 1239 р.;   Б 1289 р.;    В 1389 р.;    Г 1398 р.
6.Коли султан Мехмед ІІ захопив Константинополь?
А 1343 р.;     Б 1453 р.;      В 1435 р.;   Г 1353 р.
7.Як називалася річка під Нікополем, де в 1396 р. турецький султан Баязид вщент розгромив 60-тисячне хрестоносне військо ?
А Дунай;       Б Дніпро;       В Сава;    Г Драва.
8.Мехмед II започаткував Порту
А військо яничар;                                   Б центральний уряд країни;
В необмежену владу чиновників;         Г нову культурну епох.
9.За наказом Мехмеда ІІ у Стамбулі відкривалися — медресе, тобто
А церкви;       Б в'язниці;     В школи;     Г театри.
10.Співвіднесіть терміни та поняття.  (3б)
1.Візир
А Основне населеня Османської імперії
2.Диван
Б зібрання, збори
3.Турки-сельджуки
В глава уряду імперії Османа


06.04.Тема уроку:Монгольське панування.Новгородська боярська республіка...
Переглянути презентацію за посиланням

опрацювати п.26, виконати письмово на ст.190(2)

опрацювати п.24 в робочих зошитах виконати завдання на сторінці 170
Виконати тести в робочих зошитах
«Матеріальний і духовний світ Європейського Середньовіччя»
Тести
Початковий рівень    (1б)
1.Позначте, який світогляд мала середньовічна людина:
А) світський;    Б) схоластичний;   В) релігійний;    Г) античний.
2.Коли стався церковний розкол:
А) 1054р.;   Б) 1077р.;   В)1260р.;        Г) 1582р..
3.Позначте ,які архітектурні стилі існували в середньовічній Європі:
А) бароко;    Б) класичний;     В) романтичний;   Г) античний;     Д) готичний.

Середній рівень     (1б)
4. Дайте визначення понять: «гуманізм», «університет»
5.Вкажіть вид оздоблення.
Прикрашав готичний храм. Був виконаний зі шматочків прозорого кольорового скла.
6.Які митці уславили літературу італійського Відродження.

Достатній рівень (1,5б)
7.Позначте значення доби Відродження для Європи:
А) поширення освіти;     Б) нехтування спадщиною античності;
В) переворот у науці;     Г) створення шедеврів в образотворчому мистецтві;
Д) поява літературних шедеврів.
8.Встановіть відповідність між термінами та їхнім основним змістом:
А) університет
1 викладання навчального матеріалу
Б) декан
2 обєднання викладачів відповідно до предметів
В) лекція
3 глава університету
Г) факультет
4 вищий навчальний заклад

5 керівник факультету

Високий рівень (1,5б)
9.Доведіть, що книгодрукування –один із найважливіших винаходів в історії людства.
10.Уявіть себе журналістом, який представляє публіці шедеври виставки «Романський і готичний храми». Напишіть репортаж із цієї виставки. Не забудьте описати ваші враження та почуття.

Тема.Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та христіанізація Східної Європи...
  Вивчення нового матеріалу
Робота з підручником,п.25 (1) Прочитати  «Піднесення папства в епоху Середньовіччя» та дати відповідь на питання:
1. Що таке клюнійський рух?
2. Дати визначення поняття інвеститура.
3. Що таке конклав?
       Чернечі ордени. Вчитель розповідає про чернечі ордени бенедиктинців, клюнійців, цистеріанців, міноратів, домініканців.
       Бенедикти́нці, бенедиктини (лат. Ordo Sancti Benedicti) O.S.B. — найстаріший чернечий орден Римо-Католицької Церкви. Заснований Святим Бенедиктом Нурсійським, який дав ордену статут, близько 529 року у Монте-Касіно (Італія). Девізом є: «Молись і працюй» — лат. « Ora et labora ». В ордені 7 798 чоловік.
       Є жіноче відгалуження бенедиктинок, а також бенедиктинці східного обряду (головно у Бельгії), організовані при сприянні митрополита Андрея Шептицького. Орден був найбільшим феодальним землевласником. Бенедиктинці активно підтримували папство. Центри існують в Західній Європі й Америці. З нього походять різні чернечі ордени, зокрема, цистерціанці, камальдули, картезіанці.
        Наголос у діяльності бенедиктинців робиться на молитви, інтелектуальні заняття, релігійне мистецтво, місіонерську роботу.
        Після смерті св. Бенедикта в 547 році, заснований ним монастир Монте-Кассіно проіснував недовго і був зруйнований лангобардами близько 577 року (пізніше він був відновлений). Ченці за підтримки папи Григорія I Великого розійшлися по різних країнах, сприяючи поширенню статуту та ідей св. Бенедикта. Незабаром монастирі виникли в Англії, Франкському королівстві, інших країнах Західної та Центральної Європи, а до XI століття і у Східній Європі.
         Оскільки Статут св. Бенедикта не передбачав централізованих структур, які об'єднують монастирі, то до XI століття монастирі, що використовують бенедиктинський статут, були незалежними. В X - XI століттях орден зазнав декількох істотних реформ: почали з'являтися конгрегації монастирів, від бенедиктинців відбрунькувалися ордена камальдулів та цистерціанців, була проведена реформа чернечого життя, т. зв. Клюнійська реформа (за назвою абатства Клюні).
         В XIII столітті виникли нові ордени домініканців та францисканців, змінилася структура європейського суспільства, що зумовило початок занепаду ордену бенедиктинців. Ще більше посилився цей занепад в ході Реформації та секуляризації XVIII століття.
        Вклад бенедиктинців в культуру і цивілізацію західного суспільства величезний, в епоху раннього Середньовіччя бенедиктинські монастирі були головними осередками культури в Західній Європі. Зі шкіл при абатствах вийшли практично всі видатні вчені того часу, в тому числі Беда Преподобний, Алкуїн та ін. У бібліотеках при монастирях зберігалися і переписувалися стародавні рукописи, велися хроніки, велося навчання людей. При монастирях організовувалися ярмарки, що пожвавлювало торгівлю; лікарні, де лікували стражденних.
        Домініканці (домінікани, «брати проповідники»; лат. Ordo Praedicatorum) — католицький чернечий орден, заснований у 1215 в Тулузі (Франція) іспанським монахом (ченцем) св. Домініком (1170-1221).
         Традиційним символом домініканського ордену був чорний із білими плямами собака, що тримав у зубах палаючий факел — вогонь істини. Цей образ виник завдяки грі латинських слів: монахів часто називали домініканцями (лат. Dominicanes), що означало послідовники Домініка; однак, їх назву можна перекласти і як «пси Господа» (лат. Domini canes).
         У 1227 домініканці отримали право повсюдної проповіді і сповіді. Заснували і утримували університети в Болоньї, Кельні, Оксфорді. Під їх впливом знаходились богословські кафедри в університетах Парижа, Падуї, Праги та інших міст Європи. Домініканці займають важливі державні пости у Ватикані. Сьогодні домініканці — один з найвпливовіших католицьких монаших чинів.
        
       Робота над поняттями. Учні заносять до зошита визначення понять.
Єресь — релігійне вчення, що заперечує основні положення церкви та її організаційні форми.
Єретик — послідовник єресі.
Інквізиція — церковний суд у справах єретиків.
Аутодафе — спалення єретика на вогнищі.
Опрацювати лекцію та п.25,записати наступні поняття:«інквізиція»,  «целібат», «схизма». 

Комментариев нет:

Отправить комментарий