10 клас - історія України

Шановні учні!
Завдання з історії України
05.10 Тема уроку Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. 

Переглянути презентацію за посиланням 

https://vseosvita.ua/library/podii-1917-roku-v-krimu-kurultaj-ta-krimska-narodna-respublika-179079.html

опрацювати п.9(питання 10 письмово)



05-05.10 Тема уроку:Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. Більшовицько-російська окупація України.

Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-iv-universal-progoloshennya-nezalezhnosti-unr-62590.html 

опрацювати п.8 вивчити терміни,дати



28.09 Тема уроку: Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР. Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. 
Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-progoloshennya-unr-iii-universal-ucr-129773.html
опрацювати п.7

28.09 Тема уроку:Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом.
опрацювати п.6(3-5),завдання 14 за бажанням.

28.09. Тема уроку: І Універсал Центральної Ради. Генеральний секретаріат. В. Винниченко. ІІ Універсал УЦР.
Переглянути презентацію за посиланнямhttps://naurok.com.ua/prezentaciya-i-ta-ii-universali-centralno-radi-117355.html, виконати тести,зробити записи в зошит, відповідно до презентації 
Д/з опрацювати п.6(1-2)

28.05.
Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів за темою
“ Україна в роки Другої світової війни» 
Початковий рівень (0,5б)
1. Вкажіть назву країни та число, місяць і рік:
« Друга світова війна почалася нападом фашистської Німеччини на …. року».
2. Північна Буковина та Придунайські українські землі увійшли до складу УРСР у:
а) вересні 1939 р.;  б) грудні 1939р.;   в)червні 1940р.;   г) грудні 1940 р..
3.  Війська нацистської Німеччини напали на СРСР:
а) 1 вересня 1939 р.; б) 15 грудня 1939 р.; в) 16 червня 1940 р.; г) 22 червня 1941 р..
4.Укажіть пропущену назву плану-операції в твердженні:
Остаточне рішення про війну проти СРСР Гітлер прийняв 18 грудня 1940 р., підписавши Директиву №21. Операція отримала назву «______».
а) «Вайс»;  б) «Барбаросса»;  в) «Цитадель»;    г) «Ост».
5. Чи відповідає історичній дійсності  твердження?:
 Датою народження УПА вважають день 14 жовтня 1942 року, проголошений УГВР святом українського війська:
1) так;         2) ні.
6.Укажіть дату, коли територія України була повністю окупована нацистською Німеччиною та її союзниками.
а) 19 вересня 1941р; б) 16 жовтня 1941р.; в) 4 липня 1942р.; г) 22 липня 1942р..

Середній рівень  (1б)
7.Укажіть термін, яким позначають добровільну співпрацю населення окупованих територій з окупаційною владою.
А) колабораціонізм;  б) голокост;  в)дискримінація;  г)репарація.
8.Укажіть, про яку адміністративно-територіальну область, створену нацистами на окупованій території України, йдеться: «Її центр у місті Рівне. Очолює … Еріх Кох, який періодично приїжджає до Києва».
А) Прифронтова зона;      б)рейхскомісаріат «Україна»;
в)дистрикт «Галичина»;   г) Трансністрія.
9. Український штаб партизанського руху (УШПР) очолив:
а) М. Кирпонос;  б)  Т. Строкач;  в)  С. Ковпак;    г)  О. Федоров.

 Достатній рівень (1,5б)
10. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.
А  Депортація
1  повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних полонених,   біженців
Б  репатріація
2  вивезення населення, установ, майна з небезпечних місцевостей
В  реабілітація
3  вигнання, висилка окремих осіб чи народів
Г  евакуація
4  виправдання, відновлення доброго імені неправильно звинуваченої, засудженої особи
5  акт вищого органу влади про повне або часткове звільнення від покарання.

11. Встановіть відповідність.
А І.Кожедуб
1  лідер ОУН(М)
Б  А. Мельников
2  президент Академії наук УРСР
В  С. Ковпак
3  тричі Герой Радянського Союзу
Г  О. Богомолець
4  командир партизанського об’єднання
5  лідер ОУН(Б).

Високий рівень (3б)
12. Яку долю готував А.Гітлер Україні та її жителям?
  Обґрунтуйте свою відповідь.


 26.05.Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція).



Переглянути відео за посиланням

д/з повторити дати,терміни,підготуватися до контрольної роботи


19.05.Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно.
Переглянути презентацію за посиланням
д/з опрацювати п.40(5)

14.05.Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни.


д/з опрацювати п.40(1-4)


12.05.Бойові дії 1942–1943 рр. Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники. Битва за Дніпро. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України. Депортація кримських татар та інших народів Криму. Завершення бойових дій на території України.
Переглянути відео за посиланням
Переглянути відео за посиланням
д/з опрацювати п.39,вивчити дати,терміни

05.05.Українська повстанська армія.Роман Шухевич.Радянський партизанський рух.Сидір Ковпак.
Переглянути відео за посиланням

Д/з опрацювати п.38, знати дати,терміни,скласти історичний портрет про Романа Шухевича.

30.04.Окупація України військами Німеччини та її союзниками
 Міні-лекція
За свою історію наша Батьківщина переживала багато тяжких днів і років. Але такого суворого  випробування, як Велика Вітчизняна війна, на долю народу не випадало, мабуть, ніколи. Смерть косила мільйони людей, вогонь пожирав міста й села, з лиця землі стиралися цілі поселення. І сьогодні  іде розмова саме про цих людей, які чекали, любили, боролися, сподівалися й теж на собі витримували нелюдські тортури нацистського окупаційного режиму. 
Сьогодні обставини склалися так, що ревізується і переглядається вся наша історія. Але погодьтеся, є такі віхи нашого життя, які скоріше можна назвати святими, яких ніхто не має права торкатися, як і не має права забути. Це потрібно й нам, і нашій державі.

Бо було все. Були німі кургани,
І йшла війна не на життя – на смерть,
Гриміли залпи і ятрились рани
І світ ішов, здавалось, шкереберть.
Це все було… О, не забудьте, люди!
Своїх братів, що нині не живі,
Що руйнувався світ захланно й блудно
І нищили святе все на землі.

Окупація починається з війни.

Існує точка зору, що людству необхідна війна «як рушійна сила прогресу». Ви згодні з цим?
На світі нема нічого вічного. Все тече, все змінюється. Ці істини давно відомі. Для того щоб продовжити вічність треба знищити те, що було раніше. Адже в процесі розвитку допускається чимало помилок, злочинів, несправедливості. Підтвердженням цього є Книга книг – Біблія. Сам Господь допустив не один Всесвітній потоп, для того, щоб знищити всі гріхи й продовжити вічне життя за законами Божими. Після знищення старого на зміну приходить нове, краще. Отже, війна - це рушійна сила прогресу.

Дійсно, війна – це злочин проти людства, а окупація – непростий період у житті народу. 


 Зараз дуже часто можна почути думку: ми б давно жили в Європі і були б членами ЄС, якби війну виграв Гітлер. Тобто, доля б України була кращою. Для того щоб це спростувати звернемося до історичних документів: 
Гітлер про Україну. 17 вересня 1941 рік.
«…Було б помилкою дати освіту місцевим людям. І я зовсім не прихильник створення університету в Києві».
 «Якщо росіяни, українці та інші вмітимуть читати й писати, це може нам тільки нашкодити».
11 квітня 1942 року

Із розпорядження рейхскомісара України Еріха Коха 24 жовтня 1942 р.
«Закрити всі школи, інститути, в яких навчаються учні старше 15 років, а всіх учнів і викладачів цих закладів відправити на роботи до Німеччини. Крім 4-класних шкіл не повинно бути жодної школи».
Із секретної німецької інструкції щодо України (листопад 1942 р.)
« 1. Наші вороги: комуністи, прихильники Бандери, партизани.
 2. «Просвіти» обсервувати.
3. Відібрати культурно-освітні установи, театри, кіно.
4. Церкви не допустити до згоди.
5. Не поборювати сухот, тифу. Закрити лікарні для населення.
6. Суди лише німецькі. Кожен німець – суддя.
7. Хуліганство карати лише тоді, коли шкодить німцям.»





Нацистський "новий порядок" в Україні викликав загальне обурення народу, сприяв розгортанню масового руху Опору.
Д/з опрацювати п.37,вивчити дати, терміни


21.04 -28.04.Початок німецько-радянської війни...
Переглянути презентацію за посиланням

Опрацювати п.35-36,вивчити дати, терміни,письмово ст.205 (15)

14.04.-16.04. Тема.Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни....

опрацювати п.33-34,виконати письмово ст.196(17)

07.04.
Урок узагальнення по темі: «Західноукраїнські землі в міжвоєнний період».
Тести
Початковий і середній рівень по (1б)
1. Який наслідок для економічного розвитку західноукраїнських земель мав поділ країни на Польщу «А» та Польщу «Б»?
А перетворення українських земель на джерело сировини та ринок збуту товарів;
Б зростання кількості робочих місць і заробітної плати в українських воєводствах;
В скорочення трудової еміграції західноукраїнського населення до США й Канади;
Г пріоритетний промисловий розвиток українських земель порівняно з польськими.
2. Якого року Сейм Карпатської України проголосив незалежність країни на чолі з президентом А. Волошиним?
А 1929 р.;       Б 1930 р.;.     В 1938 р.;              Г 1939 р..
3. Наслідком антирумунського Татарбунарського повстання вважають:
А  підвищення політичної активності українців та відновлення культурно-просвітницьких організацій;
Б  лібералізацію цін та підвищення заробітної плати;
В  заборону всіх політичних партій та об’єднань;
Г  посилення адміністративного тиску на всі сфери життя.
4. Поняття «осадництво» вживають для позначення...
А політики врегулювання українсько-польських відносин, здійснюваної шляхом порозуміння між проводом УНДО і польським урядом у 1935-1938 рр.;
Б репресивних заходів польської влади із застосуванням поліції та армії проти українського цивільного населення Галичини у відповідь на «саботажну акцію» ОУН;
В політики заселення поляками українських земель з наданням їм у власність земельних наділів;
Г виїзду громадян зі своєї країни в іншу на постійне місце проживання, зумовленого різними причинами (економічними, політичними, релігійними).
5. Кому з учасників суспільно-політичного руху на українських землях належить така характеристика?
«Ідеолог інтегрального націоналізму, проголошував найвищою цінністю націю, а найвищою метою діяльності — здобуття незалежності України».
А С,Бандері;   Б Д.Донцову;    В Є.Коновальцю;     Г А.Мельнику.
6.Укажіть ім′я історичної особи за описом.
 Полковник Армії УНР. Виступав проти 2-го Зимового походу, розуміючи його безперспективність. Був обраний головою Організації українських націоналістів 1929 року. Загинув у Роттердамі (Голландія) в результаті спецоперації, здійсненої органами НКВС СРСР.
А Є.Коновалець;   Б Д.Левицький;     В В.Липинський;    Г А.Волошин.
Достатній рівень по (1,5б)
7. Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А  створення УНДО;                                  Б  вбивство у Роттердамі керівника ОУН Є. Коновальця;
В  Татарбунарське повстанняї;               Г  заснування Українського таємного університету.
8.Утворіть логічні пари.
1 Д.Донцов
А Теоретик українського консерватизму
2 А.Волошин
Б митрополит греко-католицької церкви
3 Є.Коновалець
В голова Організації українських націоналістів
4 А.Шептицький
Г розробник теорії інтегрального націоналізму

Д прем′єр-міністр автономного уряду Карпатської України, згодом президент
Високий рівень (3б)
9. Масові  репресії щодо  українського  населення  Галичини,  проведених урядом Польщі, що в перекладі з латини означає «умиротворення, замирення».

А Яку офіційну назву вони мали?
Б Вкажіть роки проведення цієї акції.
В Які території України підпадали під ці репресії?

Перегляньте відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tfqG75NpWaI
Опрацювати п.28 виконайте письмово завдання14-15
Тема.Українські землі у складі Румунії.

п.29-30, завдання (1-6) письмово
Тема.Українські землі у складі Чехословаччини.
Переглянути презентацію за посиланням https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-zakarpattya-u-skladi-chehoslovachchini-karpatska-ukra-na-101812.html
опрацювати п.31-32,скласти історичний портрет про А.Волошина

Комментариев нет:

Отправить комментарий